41.000 biljetter sålda ...

i en stad med 48 000 innevånare, Det måste ta mig fan vara nåt slags rekord. Peace and love är så stort och så betydande för Borlänge att det är svårt att förstå. Det är inte mätbart.
Det högsta betyg jag har hört om Peace and love är när döttrarna säger:
- Äntligen är vi stolta över att komma från Borlänge!
Det är stort när ungdomar säger så. Efter att ha hört om så mycket skit i så många år om Borlänge. Kriminalitet mm Jag har bott i Borlänge i exakt 20 år och jag är så jävla less på denna klicheartade bild som ständigt pumpas ut i media om Borlänge. Inte minst i Dalamedia, SVT Gävle Dala t ex. 
Tänk att man ska få vara med att uppleva att Borlänge betraktas som den fina stad det är, wow :)

Jag tyckte att det var stort när apartheid raserades eller när muren föll men fan vet om det inte är större att få uppleva att Borläng blir erkänd som en fin stad. 

So long out there. I morn ska jag ut och fiska med två gamla jobbarpolare. Hoppas jag får en gädda på ca 2 kg. Då blir det gäddfärs med räksås å vitt vin :)

Over and out! 

 

Kommentarer
Postat av: Lasse W

Rätt Rune!

Bättre med gäddfärs än gäddhäng on in there...

2009-07-01 @ 01:07:21
URL: http://lassewan.wordpress.com/
Postat av: Lasse B

Fyfan vad bra skrivet, det har jag alltid sagt att Borlänge har inte så dåligt rykte som alla säger.



Lasse

2009-07-03 @ 20:58:40
Postat av: Pälle

Jesper Heed och hans polare har verkligen lyckats med uppsåtet att ge Borlänge ett bättre rykte.



Själv så var jag där tre dagar och på söndagen städade jag campingen med mina kollegor på Tunabyggen. Det tog 10 timmar att fixa vår del av campingen(halva drygt)och vi var 38 stycken med fyra traktorer. Skall säga att vi fick mycket beröm för vår insats. :-)

2009-07-04 @ 10:44:02
Postat av: Pälle

Kan man få se en bild på gäddan??



:-)

2009-07-04 @ 10:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0