Engagemang skapar framgång ..

- "jag tror att det finns enorm potential potential i alla människor. Alla kan bli landslagsspelare"
 - "spelarnas engagemang är gemensam nämnare för framgång"

Det är två citat från Ola Johanssons, tränare för Edsbyns IF. I torsdagens sportnytt sändes en fantastisk intervju med Ola
( se intervjun under länkar längre ner på bloggen).  Det var också intressant att Ola har en ledarförebild. I Olas fall så är det fortfarande Håkan Sundin.
-" om jag bara kan betyda bara lite för folk omkring mig av vad Håkan Sundin betydde för mig då känns det bra i mitt liv"

Denna fantastiske idrottsledare gick bort alldeles för tidigt.

När man har sett intervjun med Ola Johansson då är det lätt att förstå Edsbyns framgångar. Ola Johansson är, enligt mitt sett att se det, en modig ledare som har mod att stå upp för sina grundläggande värderingar och använda dom som en kompass i tillvaron. Det är stort!

Under intervjun fick man se Håkan Sundin i en Bragetröja och Bragespelare i träning på Sportfältet. Det var längesedan man såg en Bragetröja och /eller Bragespelare i Sportnytt.

En fundering: Var finns det modiga ledarskapet i Leksands IF?

Fridens Liljor ...

Kommentarer
Postat av: Anders Spåls

Hej Mats,

du skriver väldigt bra tycker jag...



Äntligen har jag hittat en ledtråd till bra lokalproducerad ost:



Karin Danielssons gårdsbutik i Söderås...



Där ska det finnas Söderås blå, Camelia, Söderås feta och hårdosten Viking...



Levereras till restarangen Banken i Falun bland annat...



Ha de gott, idag blir det Toast Skagen och sedan Lax i ugn, blåbärspaj till dessert och med skumpa som dryck...



Hälsningar Spålle

2009-03-21 @ 16:04:19
Postat av: Mats

Hårdosen Viking ..Spännande namn på ostarna :)

2009-03-21 @ 17:50:58
URL: http://johejdu.blogg.se/
Postat av: Lasse W

http://cid-fd498d0f6389a72f.skydrive.live.com/self.aspx/Diverse/ola.jpg

2009-03-22 @ 20:11:55
URL: http://lassewan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0