All Star Game in Leksand

I går var det en högtidsstund i Ejendahls arena; All Star Game med gamla Leksands spelare. Det var fler än jag som attraherades av detta. Det kom nämligen över 5.200 till matchen!!


Första sidan på programbladet. Kan det vara Vilgot Larsson in action?

En anekdot: i en periodpaus så såg jag en kille i min ålder med tre st hockeyklubbor, av äldre modell, i nypan. Jag blev väldigt nyfiken. Killen berättade om klubborna som var från 70-talet: två JOFA Sandsström proffesional med svag hook vilket tyder på att det måste ha varit 70-talsklubbor. Den tredje klubban var en riktig Stradivarius; En JOFA Sandström målvaktsklubba med rakt blad.
Och varför stod han där med kluborna? Jo, han han väntar till efter matchen då han vill få All Stars autografer på klubborna.

Jag kände då att detta är en person som man kan dela ett (udda) intresse med. Jag berättade att jag hemma har en rysk limmad, oanvänd målvaktsklubba. Han blev grymt imponerad och sa direkt:
- Den klubban ska du vara rädd om!


Imponerande laguppställningar i de båda lagen.

Äldst på banan var 62 årige Tommy Abrahamsson. Han gjorde endast några byten i första perioden.
Vad man annars la märke till:
Det var väldigt vad Johan Hedberg var ihålig,
Väl bevarade var Kjell Samuelsson (imponerande fysik), Robert Burakovski (är han fortfarande aktiv?), Erkki Laine (Vilken läcker hjälm!) och Ivan Hansen (vilken sniper!!)
Sigge Svenssons helt ofattbara och mycket onödiga slagskottshysteri. Det var ju veteraner på isen, 50- 0ch 60 åringar. Han hade ju för faan kunnat skjutit ihjäl Högosta vid ett tillfälle!!
Patric Kjellberg var den enda som inte hade axelskydd (varför?).
Jonas Bergqvists läckra straff och inte minst hans målgest.

Kvällen avslutades med Mats Ingels mycket intressant intervju med Christer Abris i foajen. Det var ljuvligt att få höra Christers målande beskrivning av livet i hockey rinkarna på på 70-talet. 

Till sist: Nu är det bara 7 månader kvar till att kvalserien startar :)

Kommentarer
Postat av: Lasse W

Ja det känns inte långt till snön nu...

2009-07-26 @ 13:24:02
URL: http://lassewan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0