Tarzan och SAAB-jäveln ...

SAAB läggs ner... Idag kom beskedet. Jag såg krigsrubrikerna på aftonbladets hemsida när jag skulle gå hem från jobbet.

När man tänker efter så är det, åtminstone för oss födda på 50-talet, en kulturinstitution som går i graven. Jag är uppväxt med SAAB.

Farsan skröt alltid över sin SAAB eller "SAAB-jäveln" som han alltid sa ...

Det var iaf alltid med stolthet han kommenterade sin SAAB. Vilken resa man har fått vara med om. På 70-talet t ex, då kom SAAB varje år med tekniska nyheter. Vad sägs om:
- uppvärmda stolar,
- ljustorkare,
- blända av backspegeln,
- säkert massa andra tekniska nyheter.
Sist men inte minst så hade ju SAAB.... frihjul!! 

 En "SAAB-jävel"

Brorsan och jag var väldigt stolta på 60-talet när vi fick åka (bakåtvänd) i det riktiga nedfällbara baksätet i våran Y39000.

Friden Liljor!
 


Kommentarer
Postat av: Ida

Tarzan, Tarzan... Jag saknar honom!

2009-12-18 @ 21:55:39
Postat av: Lasse W

Ja, vi får väl foga saab-jäveln till alla arter som människan utrotat.

2009-12-18 @ 23:09:47
URL: http://lassewan.wordpress.com/
Postat av: Lasse W

Vad hette den där färgen? Morot?

2009-12-19 @ 16:57:50
URL: http://lassewan.wordpress.com/
Postat av: Mats

SAAB går att utrota men Tarzan kommer alltid att leva kvar hos mig :)

2009-12-19 @ 17:37:53
Postat av: Pälle

Mats - du glömde en viktig sak angående "tekniska nyheter"......



- lågtrycksturbon som kom på sent 70-tal och som slog övriga bilvärlden med stoooooooor häpnad..!!!

2009-12-26 @ 16:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0