Classic Car i Rättvik

I lördags var det Classic Hockey i Leksand och i dag var det dags för cruisingen på klassiska Classic Car.
Classic Car har två sidor:
1. Den genomseriösa crusingen med presetation av fina bilar fyllda med prydliga människor.
2. eller den oseriösa som är bonnpojkarnas högtidsstund. Toppen är att få åka runt i en genomrostad Volvo 740 med högtalare på taket.

Detta var den snyggaste bilen som jag såg på crusingen. Kolla in spröten fram!


Finaste ekipaget var denna FIAT 500 med hemmagjord husvagn


Det är lätt att bli imponerad av denna BP Lastbil.


Äntligen en BMW modell som tilltalar mig.

Jag hade tänkt att publicera några bilder på festande bondpojkar i överfulla bilar men det var så destruktivt så jag avstår. Classic Car handlar för mig om fina bilar och jag vill inte att bondläpparna ska förstöra det intrycket för mig.
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Kusin Carina

Vilka häftiga bilar, synd att man missade det här.

Har själv ägt en Austin Helay Sprite från 1965 (som faktiskt kusin Anders H ägde före mig). Synd att jag inte har den kvar.....suck.

Det är roligt när de behåller bilarna i så fint skick och sedan visar upp dem till allmänhetens glädje.

2009-07-29 @ 10:40:39
Postat av: Lasse W

Det finns starkt delade meningar om detta evenemang.

http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=80501&epslanguage=sv

2009-07-29 @ 21:29:05
URL: http://lassewan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0