Att bo på fäbod ...

är ingen lek, Jag har bott på Mångbergs fäbod i helgen så jag vet. När jag klev från dasset på lördagkväll då stod Mrs Moose där och bara blängde på mig. Det var inget konstigt med det, tyckte hon. Själv har jag inte sett en älg live (utanför bilfönstret sen Viksjö 1973 så jag tyckte att det var ett häftigt möte. Jag gick in och hämtade kameranoch knäppte kort på frun och kalvarna. Till slut så lufsade dom iväg.


Kolla in dom ögona!! Scarry...



Här syns ett av ätteläggena. Ögona går tydligen inte att avla bort :)

Annars så är det trevligt att bo på Fäbod, speciellt Mångsbergs fäbod med anor från 1200-talet!!! Det var tydligen så att Mångsberg var Sold böndernas fäbod från maj tom september. Sold betyder Sollerön, fatta?

Annars så trivdes man rätt bra. Ni kan väl tänka er själv när två medelålders män sitter med varsin Staropramer i nypan endast iklädd regnställ, regnet smattrar mot det korrugerade plåttaket. Tempen är 10,5 grader men vi är varma av vedklyvandet.

Annars så gillade jag väldigt mycket att gå på ute dass och sova i sovsäck. Tänk va mysigt det är.

Tack Pälle och Klara för all björkved. Den kommer att betyda jättemycket för oss till hösten och vintern. Frida har lovat att designa en fin vedbod ( i acad) som vi ska bygga i sommar. Så veden kommer att få det bra i Stumsnäs.
Annars:
+ Brages vinst mot nåt Syrianskt lag !! Bre två i tabellen nu= över förväntan
- If  Älgarnas förlust mot IK Frej, 1-5, aj, jaj inte bra. Nu börjar det blåsa snålt och det är nu det gäller vilka som håller måttet. Ännu ingen kris men det börjar bli hög tid att ta poäng.

Kommentarer
Postat av: Lasse W

Endast iklädda regnställ. Kinky! Så kallad fäbobastu.

2009-06-15 @ 08:42:41
URL: http://lassewan.wordpress.com/
Postat av: Pälle

Hade ingen koll på vad Mats hade under regnstället, men jag var i vilket fall INTE naken..!!! :-)



Å du Mats, det finns mer ved att hämta, säg bara till så fyller vi ett par släp med lätthet.

2009-07-04 @ 10:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0