Kvalserien är lottad och lidandet kan börja..

SSK hemma i första matchen. Tre saker gör mig orolig inför den matchen.

1. SSK har visat oroväckande fin form på slutet av Elitserien
2. Leif Strömberg i båset (han verkar trivas i SSK)
3. Leksand har varit på träningsläger. Förra gången när det var träningläger var dom ju helt slutkörda. Hoppas att dom inte är det denna gång.

Jag bedömer att Leksand måste vinna i första matchen för sen väntar två svåra bortamatcher mot  AIK och Rögle. Leksand måste vara "med" när serien vänder för då kan allt hända och jag hoppas och tror att Leksand spelar i Elitserien nästa säsong.

Till sist. Jag har inget emot Mora, men .... det var bra för Leksand att dom åkte ut. Nu ökar Leksands chanser att komma till Elitserien. Moramatcherna tar alldeles för mycket energi.

Mitt tips: Leksand och Växjö till Elitserien. Varför Växjö? Lag som kommer sist in i en kvalserie (eller slutspel) rider många gånger på en framgångsvåg. Jag säger bara Väsby Hockey säsongen -87/-88.

Fridens liljor ...


Kommentarer
Postat av: Johan heter jag

"Till sist. Jag har inget emot Mora, men ...."



Måste bara börja med att citera mats här. mycket bra citat. jag har inget emot mora, men... Mora kan bara ha saker emot :D



Jag tror inte riktigt på vad du skriver där mats. SSKs strömberg. ja han må vara en tränare som trivs i SSK but... vad ryktena säger så trivs inte spelarna med honom riktigt lika mycket som herr strömberg trivs med spelarna. hur går den ekvationen ihop?



Växsjö och leksand?



Jag vågar inte tippa på kvalserien. anledningen är att jag har för mycket hjärta för leksand och man ska inte lita på hjärtat när det gäller sport.



hur kvalserien slutar vet jag inte... det enda jag kan säga är att jag Johan Emil Koski kommer att vara på varje match för att se till att Leksand klarar det!!



Vi ses i kvalerien..



Kram på dig!

2009-03-07 @ 20:13:31
Postat av: Jeff

- Ammen...asså...de hä me' Lekksan. Tänk ba' asså Mats att de ä asså bara två å int alla seks kvallagen som går upp.



Tänk ba' när vårsolen komer siter du där med skamens rådnad me Lekksan på sjäte plass och får asså fortsätta att kriga mot norsiljans jältar MORA Mora for ever. Eller föståss som äkkta dalmasar säjjer Viva Mora. Mora versus Lekksan - DAL KLASSIKO.



Tänk ba' asså att fortsät att lida även me Brage.

2009-03-08 @ 10:11:12
Postat av: Bosse

<B>LEKSAND - INTE BLAND DE TVÅ</B>



Es tut mir weh, som tysken säger. Det gör ont, som Lena Ph sjunger. Leksand är predestinerat för sjätte plats i kvalserien. OK. Femte då för att tänka lite positivt.



Laget, bäste Mats, är med spelare, moral etc inte bättre än så. Vi måste vara realister. Kul med DAL KLASSICO framledes, som Jeff så träffande döpte siljansderbyna till.

2009-03-08 @ 19:58:44
Postat av: Anonym

MORA BRYGGERI



- Ammen...asså...ja va inte helt nyckter när ja skrev ovanstånde komentar...det här me' stavning är inte min starka sida spesiellt efter att ja ...ammen...asså...druckit för många goda Mora öl. Mora är föståss bäst på is och i flytande form i flaska.

2009-03-10 @ 19:59:20
Postat av: Mats

Ja, ja Skyll på ölen du. Stavning är väl en sak men man ska väl vara bra packad innan man håller på Mora :)

2009-03-11 @ 19:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0