Fördomarnas vara eller icke vara ...

Just nu kämpar jag med två av mina fördomar.

1. BMW-bilar
2. Innebandy

BMW
- Dessa förbannade bilar som alltid ska köra så jävla fort. Så har det låtit i många år. Så fort det är en BMW som körom så säger Britta:
-Tyst med dig tjurgubbe!!
Nu har det hänt saker!! Jajamensan. Nu har jag faktiskt åkt i en BMW, 2 gånger till och med. Det blev ju lite mutter, mutter innan jag satt mig i BMW:n för första gången. På väg till Malmö, hela 60 mil i en BMW. Detta som var helt otänkbart tidigare är nu en realitet!! Och, måsta jag medge, det gick ju faktist riktigt bra :)
Nuförtiden så blir jag inte tjurig om jag blir omkörd av en BMW. Jag tänker bara;
- han/hon har säkert sina skäl .... 

Innebandy då, kande va nåt? Knappast en sport iaf. Det är väl motionssport som utövas bland ribbstolar. Jag kommer fortfarande ihåg när tennislandslaget slog innebandy landslaget. Fniss, fniss ...
Närå nu är det tydligen nya tider. Miss M, min arbetskompis, la in en broschyr till mig häromdan som beskrev IBF Borlänges verksamhet. Jag tänkte:
- va äre där för fjanterier? Ska dom vara så jävla märkvärdiga i en broschyr oxå. Okey då, jag kollade väl lite i broschyren och vad får jag se, en förening som predikar idrott på jämlika villkor när det gäller såväl ekonomi och sport, wow! Det verkar inte bättre än att jag får montera ner även denna fördom.

Som tur är så har jag fortfrande några fördomar kvar.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lasse W

Fördomar är ju just för dom, inte för mej.

Men man skall nog hela tiden utmana sina fördomar.

För är det något som är för dom, så kanske det också är för mej.

2009-11-27 @ 17:12:18
URL: http://lassewan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0